Twitter'dan Sorun

30 Mart 2010 Salı

Kanun Eğitimden Daha Önemlidir

Kanun olmadan eğitim de olmaz.

Okullarda dahi aynıdır. Eğitimden önce müfredata uyulur. Müfredat kuraldır. Aynısı devlet için de geçerlidir. Devlet belli kanunlar çerçevesinde kurulur. Ardından halka eğitim vermek amacıyla bazı işler yapılır. Ve bu eğitim için bile kanun gerekmektedir.

Türkiye’de hemen hemen herkeste ehliyet var. Ehliyet belli bir eğitim sürecini aşarak geçiyor. Ama sadece kırmızı ışığı geçmekle yılda ortalama 10.000 kaza oluyor. Eğitim daha önemliyse eğer, kanuna uyulmadan yapılanların sonucu ne oluyor? Demek ki kanun eğitimden önce gelen, daha etkili bir formüldür.

İnsanların eğitim alarak vicdanıyla yapamadığı denetimi kanun yapar. Kanunun caydırıcı özelliği bunu sağlayabilirken, eğitimde bu durum aynı değildir. Eğitim belli bir sürecin ardından geçerken kanun kalıcıdır. Aynı zamanda insan eğitimle istenilen seviyeye getirilemezken kanun, “Mal canın yongasıdır” sözüyle problemleri çözebilen güce sahiptir. İnsanlar kanunun kullandığı para gücüne karşı boyunlarını eğmek zorundadırlar. Bu güç insanlar üzerinde caydırıcı bir etkiye sahiptir.

Eğitim, pratik olmadığı sürece deneyim kazandırmaz. Pratiği sağlayacak etken kanundur. Örnek vermek gerekirse kurallara uymayan bir sürücü, aldığı cezayla bir daha kanunlara aykırı davranmamak için daha hassas olacaktır. Bir musibet bin nasihatten iyidir mantığıyla bakıldığında atasözümüz, bu durumu kanıtlar.

Kanunsuz eğitim olmaz. Çünkü kanun eğitimden önce gelir. Peygamberimize gelen vahiylerde de aynısı vardı. Allah, önce kurallarını indirmiş daha sonra uygulamaya aldırmıştır. Ayrıca kanun aynı zamanda eğitimi de içinde barındıran bir unsurdur. Bu unsur trafik konusunda istenildiği gibi uygulandığında iyi sonuçlar verebilir.

Eğitimde zorlama yoktur. Kanunda vardır. Trafik konusunda eğitim almış olmalarına rağmen her yıl binlerce kaza geçiriyorlarsa insanlar, Trafik Sorununu Çözmede Eğitim Daha Önemli değildir. Çözüm insanların cebinden çıkacak olan paradır. İnsan sağlığı ve nakit ön plandadır bu durumda. Bu yüzden insanların daha temkinli olması için zorlama gereklidir.

Trafikte aslî 7 kusurun ilk ve en önemlisi kırmızı ışıkta geçmektir. Ehliyet alan herkes bunu bilir. Ama bunu uygulamak, kanunun kullandığı araçlardan biri olan mobese kameralarının işidir. Kanunun getirisi Mobese kameraları, sürücülerin daha dikkatli olması için vardır. Aynı şekilde yolda bulunan tabelalar, trafik işaretleri de kanunun bir getirisidir.

Sonuç olarak Kanun Eğitim’den daha önce gelen, çok daha etkili olan bir çözümdür. Çünkü eğitim için bile kanun gerekmektedir.

1 yorum: